vrijdag 22 oktober 2010

Grasmaaiers gezocht!

Even denk ik dat ik het niet goed gehoord heb. Maar bij de herhaling van het nieuws op 104.7 Canberra's Hit Music Station weet ik dat het geen grap is: Canberra heeft een grasmaai-probleem.

Het was me de laatste tijd al opgevallen dat het gras langs de kant van de weg en in speeltuinen tot indrukwekkende hoogte gegroeid was. Daar niet alleen trouwens, ook in onze tuin. Wat geestig is dit. Niet alleen leek het een onmogelijke opgave onze grasmaaier voor vertrek modder-vrij te krijgen, ook wisten we dat er hier vanwege de droogte weinig te maaien zou zijn, dus vonden we het niet de moeite waard ons hiervoor in te spannen. We lieten 'm voor de huurders van ons huis achter.

Wat blijkt nu: de klimaatverandering (lees: overvloedige regenval) zet door en heeft niet alleen tot gevolg dat de water-restricties per 
1 november van de baan zijn, maar ook dat de plantsoendienst de groei met haar huidige capaciteit niet meer aan kan. Letterlijk. En wij ook niet! Naarstig wordt nu gezocht naar grasmaaiers, maar met een lokale werkloosheid van nog geen 2% vrees ik dat het even kan duren voordat die zich melden.

Mocht het met mijn banenjacht anders lopen dan verwacht, dan kan ik in ieder geval nog als professionele grasmaaier (M/V) aan de slag.