maandag 20 februari 2012

Op de Valreep

Vandaag heb ik mijn nieuwe contract getekend. Da's wat je noemt: 
op de valreep. Na mijn aanvankelijke verontwaardiging heb ik er eigenlijk niet meer over nagedacht. Geen advertentie gezien ook. Totdat ik afgelopen donderdag een gesprek met de nieuwe school manager had. Hij vroeg me of ik op dinsdag 21 februari aanwezig zou zijn bij een bepaalde vergadering. Ik grapte dat dat mijn eerste 'vakantiedag' was. Waarop hij lichtelijk wit wegtrok.

Vrijdagmiddag kreeg ik een bericht dat het contract klaar lag. Inclusief het formulier waarmee ik tekende voor 32 in plaats van 35 uur. Dat betekent een vrije vrijdag. Nou ja, vrij? Ik heb me meteen aangemeld bij Mrs Younger, de juf van Reimer, als hulpjuf op vrijdagochtend. 

Ze zijn nu zeven en negen en hoewel Fransje op deze leeftijd natuurlijk al snel embarrassed is als het om haar ouders gaat, straalt Reimer bij het idee dat ik dit jaar op vrijdagochtend help met de English literacy games.

"Want vorig jaar bij Mr Siljec had je ook gezegd dat je zo nu en dan zou helpen maar je bent maar een keer geweest." Dat had ik me inderdaad ook gerealiseerd. Dus vanaf nu doen we het anders. Mrs Younger laat er geen misverstand over bestaan: eenmaal aangemeld rekent ze op je komst. Dat is precies de discipline die ik nodig heb!

Of ik dan ook de
Canteen kan doen, tussen twaalf en een? 
Boefjes zijn het.